Därför är vi medlemmar

Vi frågade några medlemmar om varför de är medlemmar hos Brand Marketing Sweden.

Skandia är medlem eftersom vi tycker att det är viktigt att vara del av en branschutveckling kring ansvarsfull och hållbar kommunikation. Det som skapar störst nytta för vår organisation är Effektinitiativet. Dels för att det hjälper oss internt att diskutera hur man skapar effekt, dels för att branschen samlas för att enas om verktyg och relevanta valutor för mätning. För mig personligen ger medlemskapet ett bra nätverk och bra tillfällen att utveckla både mig själv och mitt team
– Stina Liljekvist, Chef Strategisk Kommunikation & Marknad Skandia
Brand Marketing Sweden är den viktigaste kunskapshuben som finns för varumärkesägare och marknadsförare i Sverige. Jag utvecklas, mitt team utvecklas, och det syns både i det vi gör och i hur vi uppfattas som arbetsgivare
– Robert Arvidsson, Kommersiell chef, Liseberg
Som representant för ett medlemsägt företag tror jag på styrkan i att jobba tillsammans för att påverka och skapa bättre förutsättningar för tillväxt. Branschen står inför många utmaningar, även om många nya mediekanaler har fört med sig stora fördelar i sättet att nå ut effektivt så har också medielandskapet blivit betydligt snabbare, flyktigare och fyllt med brus. Brand Marketing Sweden har en tydlig roll i att utbilda och vägleda sina medlemmar. Jag tror inte alla inser vilken guldgruva till kunskap och inspiration som vilar under skalet.
– Per Holgård, Head of Group Marketing Lantmännen
För oss betyder medlemskapet flera saker. Det ger oss ett värdefullt nätverk för hela branschen och skapar naturliga forum för att utbyta erfarenheter och insikter. Som medlem får vi tillgång till många relevanta utbildningar och kompetensutveckling för hela marknadsorganisationen – oavsett nivå eller roll. Utbildningar som går att göra digitalt på egen hand men även mer omfattande med fysiska träffar
– Lena Rodin, Head of Marketing på Löfbergs